Fototriss – Tid

Vad är tid egentligen? Gick och funderade igår kväll vad tid är. Insåg ganska snart att det mesta räknar vi i tid. Min första tanke var klocka och gamla saker som man ser är använda och slitna.

Vi mäter också tiden i årstider och eftersom vi bor i Norden har vi skarpa skillnader mellan våra årstider!Det var min första tanke att leta i mitt fotoarkiv efter tidstypiska bilder från våra fyra årstiden. Just det vi har fyra årstider inte tre!

Funderade vidare när jag var på toaletten och insåg snabbt att där har vi en massa saker som vi själva bestämmer tiden på.

Tvättmaskinen och torktumlaren är de stora apparaterna som vi faktiskt kan bestämma över. Till viss gräns i varje fall. Om jag själv fått välja skulle det kanske inte ta mer än två och en halv timme att tvätta en maskin!

Filosoferade vidare under tiden tänderna blev bländande vita! Ännu en tidsmaskin.

Hur vi än vrider på det går vi upp på morgonen, tillbringa en dag på jobbet/skolan eller liknande. Kommer hem, äter och slappar i soffan eller kanske är aktiv och gå någon kurs eller är föreningsmänniska. Sedan tillbringa vi några timmar i sängen för att återigen börja om!
Det var lite om mina funderingar runt tid!

Fototriss

8 kommentarer på “Fototriss – Tid

Lämna en kommentar