Fototriss – Guld

Funderare först om jag skulle återanvända min triss från Fotostafetten där jag fick tema Guld.
Men istället blev det lite nya bilder istället.

Första GULDET tog Kalla och jippie vad glad jag var!
Guldtian får symbolisera guldet.

Andra GULDET tog Björn Ferry! Jag trodde knappt mina ögon då han gick ut först efter sista skjutningen. WOW vilken insats. Men det var på tiden att killarna fick lite framgången i skidskyttet också. Tyvärr tog tjejerna inte en enda medalj, men de hade nog lite press på sig att prestera.

Sista GULDET tog Curlingtjejerna! Härligt att de försvarade Guldet från OS i Turin 2006.
Fler Guldmedaljörer är Marcus Hellner i skiathlon (½ klassiskt och ½ fristil med skidbyte).
Samt att de svenska killarna i Längdstafetten till slut fick varsin GULDMEDALJ.
Laget bestod av: Daniel Richardsson, Johan Olsson, Anders Södergren och Marcus Hellner.

Totalt tog Sverige 10 medaljer i denna Olympiaden, vilket också var SOK mål.

Silvermedaljer tog: Charlotte Kalla och Anna Haag på Sprintstafetten samt att Anna Haag på skiathlon.

Bronsmedaljer tog: Anja Pärson i Superkombinationen dagens efter sin hemska vurpa i störtlopp.
Johan Olsson i skiathlon samt Andre Myhren i slalom!

Ett stort GRATTIS till ALLA som tog medaljer!

13 kommentarer på “Fototriss – Guld

  1. Fiffigt tanke med trissen och en hyllning till våra guldmedaljörer.
    Kuligt klurat.

    Ha en bra kväll å hoppas på mer medalj.

  2. En jätte härlig tolkning av temat 🙂 och det är nog första gången jag har tittat så mycket på tv som jag har gjort denna vecka under OS 🙂

Lämna en kommentar