Torsdagsreflektion

Det är fortfarande vinter fast vissa dagar är underbart ljuvliga! Som i morgon, fredag, de dvs meteorologerna har utlovat sol och någonstans runt 10 grader!

Upptäckte häromdagen då jag var ute och gick en sväng i närheten att det är mycket som gömts i snön som nu kommer fram. Många tycks tro att det inte gör något om de kastar saker eller lämnar kvar saker i snön. Men som sagt det som göms i snö kommer fram i tö.

Denna skylten hade gömt sig i snön, men en massa godispåsar låg och skräpade i en föredetta snödriva liksom någon hundägare som ”glömt” att plocka upp från sin hund!
En massa sand, eller rättare sagt småsten finns det massor av som rullar under fötterna då man går. Nu är det snart dags att göra en för-sopning för att få bort det värsta. Där jag parkerade bilen i går eftermiddag såg jag att det låt ett tjockt lager med sandningsgrus ungefär en knapp decimeter tjockt.

Det bästa som hänt i veckan är att jag numera arbetar där jag tidigare gick datorkurs. Det var verkligen snabba ryck. Ena dagen gick jag datorkurs andra dagen var jag en av som jobbar där!

Fler reflektioner hos Sinneskatten!

3 kommentarer på “Torsdagsreflektion

  1. En reflektion som jag oxså tänker på var dag nu på mina promenader. Vad det finns mycket skit som kommer fram nu där ett tjockt snötäcke gjort allt för att dölja. Gruskornen finns över allt och det där måste sopgubbarna få bort fort som attan.
    Fint du fick jobb som du fick och hoppas du är kryer nu då:)
    Ha en fin torsdag/P-L

  2. Ja, visst kommer det upp både det ena och det andra när snön smälter. 😦 Men hos oss är i alla fall våren kommen ordentligt -läs mer på min reflektion! 🙂

Lämna en kommentar