10 kommentarer på “Veckans Fönster

  1. Ser lite annorlunda ut, ser ut som fönsterdörr och sedan en dörr till innanför, måste nog vara något viktigt innanför, lite rost och grafitti är som det brukar vara;)

    Lite fundersam över den fotoutmaning Du skrev om, skall det var ett foto om dagen, eller kan man plocka lite när motiv och tid finns, skall jag länka tillbaks till Dej när gjort inlägg.
    Tycker det verkar spännande för då håller man fotandet igång typ en sådan här dag när det inte inbjuder till att fota när det är gråtrist ute.

    Ha en skön lördag!

    annette

  2. Ja, Du Gamla Industriområdet är fantastiskt, spelar ingen roll hur många ggr jag är där, hittar alltid nya saker att fota, skiljer ju också mycket på vad som är intressant att fota beroende på årstid, har säkert ett par tusen olika bilder från området, och ännu känner jag mej inte mätt på det.
    Kommer att gå med i Din fotoutmaning, lägger ut lite senare idag, meddelar då!

    Ha en skön lördag!

    annette

  3. När solen ligger på kan allt bli vackert, det är ganska märkligt tycker jag. Även en trist garagedörr med klotter lyser upp i all sin skräpighet. Med dubbla dörrar undra man vad som finns där innanför…. kanske har jag sett allt för många deckare.

  4. Verkligen ett ”bruksfönster”. Jag är inne på samma sak detta 14:de fönster. Tala om att låsa in sig! Ser småknepigt ut att nå den inre dörren, då den är förskjuten, ser inte så djupt ut, mellanrummet. 😉 Anar att företaget haft tjuvbesök och försöker skydda sig. Den inre ”dörren” ser betydligt yngre ut. Säkert krav från försäkringsbolaget…
    Jag älskade ”Lugnet” som fanns mellan Södermalm och Nacka. Har faktiskt delat ut post där under en sommar, tur jag hade hjälp av en taxichaffis som kunde området! Numera är där rivet och nya bostäder byggs, bra det med, men dessa trevliga, gyttriga industriområden behövs. I Lugnet kunde man hitta gamla kranar, fräscha packningar till gamla toaletter mm. Värdefullt och svårt finna på någon byggmarknad! Hoppas ditt område får vara kvar! Solskenet ger snyggt ljus och fina skuggor.
    Tror jag också hoppar på din och Julie’s fotoutmaning ”365 Photo Challenge”, det ger fotograferandet vissa mål/utmaningar eller hur jag ska uttrycka det.

  5. Här är det någon sysslolös illbatting som har varit framme. Fin skärpa i din bild, säger jag genom mina amatörglasögon. 😉 Önskar dig en fin helg!

Lämna en kommentar