13 kommentarer på “Fototriss Byggnader Del 1

  1. Åh vilken läcker kyrka, vad vacker den är!!! Snygga bilder, den första är helt klart min favorit. Inramningen som sagt, som föregående talare säger.

  2. Kyrkan ligger i Sankt Olof på Österlen. Närmare bestämt 15 kilometer nordväst om Simrishamn, allt enligt Wikipedia. De har kyrkan öppen för besökare mellan 11 och 15, har jag för mig. Det är en otroligt vacker kyrka inuti också. Kyrka är en pilgrimskyrka och det syns att det funnit mycket pengar då den byggt och utsmyckats. Enligt de som jobbade i kyrlan då jag var där är kyrkan byggd på 1100-talet. Verkligen värd ett besök för den som befinner sig i närheten.

  3. Verkligt fin och sammanhållen fototriss! Jag gillar första bilden bäst, då tegelfärgen möter himlens härliga blå och att man ser kyrkan i sin helhet. Snyggt!

  4. Vackert med skånska kyrkor arkitekturen är fantastisk den minner om Glimmeingehus själva byggstilen alltså. Just detta vitkalkande på kyrkor gör dem så synliga

Lämna en kommentar