Fototriss – Djur

Triss i mås 1

Triss i mås 2

Triss i mås 3

Äntligen har jag valt mina första trissbilder! Det blev en mås som seglade ovanför våra huvudet ett bra tag.

Vilken gillar DU bäst?

Fler foton i triss att se på Fototriss. Varför inte delta själv?

28 kommentarer på “Fototriss – Djur

  1. Vad fina bilder! Det är svårt att lyckas med såna… Men det har ju du gjort! 🙂 Min favorit är den nedersta – gillar känslan i den! Måsen verkar kasta om flygriktningen och med blicken sikta in sej rakt mot kameran!? (Den anföll väl inte i nästa moment!? 😉 )

  2. Snygga bilder alla tre, det enda som är synd är att ansiktet skuggas lite på tvåan, men det är ju knappast något som du kan påverka när det handlar om såna här fartfyllda bilder 🙂

    Gillar kontrasten mot den blå färgen på himlen på den första bilden, men trean får även min röst. Där gillar jag verkligen hur du fångat farten i vingarna som ser så läckra ut, och att det känns som man möter måsens blick.

    Bra jobbat och kul att du är med!

  3. Vilka härliga bilder! Förta bilden är så härligt solljus och blå himmel. Andra bilden ser fin ut. Tredje är verkligen unik! Den är speciell. Kul att kunna få så fina bilder på en mås. Ha det bra.

  4. Kan man få önska vill jag ha måsen på bild 3 och himlen på bild nr. 2 😉
    Men det går ju inte så jag väljer nog nummer 3 för måsen är så himla fint fångad i rätt ögonblick!

    //Anneli

  5. Jättefina bilder alla tre. Den första är tjusigast på något sätt, men de andra gillar jag för att de har lite andra positioner än vad man är van vid. Trean är ju läcker.

  6. Svårt val men jag tror det blir den nedersta för att det känns som en ovanlig vinkel att fånga dem i, de flesta är ju rakt underifrån.

  7. Snyggt fångat, jag tkr det är svårt att få med fåglar som flyger på bild, svårt att hinna hitta fokus, men du har ju lyckats, skitsnyggt!
    Jag gillar nog den sista bäst.

  8. Fina bilder alla tre! Favoriten blir nog ändå ettan tror jag, med klara, rena färger. Men trean är också bra med den ovanliga vinkeln! Bra gjort att få tre så bra bilder på flygande fåglar!

  9. Alla tre är riktigt fina…. den sista är min favorit… 🙂 kompositionen gör att det känns som om även jag är ute och flyger…

  10. Den sista bilden…helt klart. Det ser ut som han förbereder sig för landning genom att breda ut sina vingar att ta emot sig med :9 //helén

  11. tack för din kommentar hos mig! 1:an är nog den jag själv gillar bäst av mina bilder också. 🙂 här var det jättefina bilder på måsen! jag måste säga att det är tätt för mig mellan 1:an och 3:an. men det är nog 3:an som vinner och som jag gillar bäst. 🙂
    ha en fin dag!

  12. Halloj! Tack för kommentaren i min blogg!
    Jag gillar den nedersta bilden bäst, ljuset och färgerna är så vackra och uttrycket i måsens ansikte (säger man så om fåglar?) är så klokt på nåt sätt. Kan tänka mig att den skulle vara riktigt läcker i större format!

  13. Hur mås det, fick jag lust att säga. 🙂
    Den understa, helt klart! Sällan man ser en bild tagen i den sekund vingarna ligger framåt. Suverän bild!

Lämna en kommentar