Veckans Hus – Timrade husknutar

Knuten ovan sitter på denna ödekåken.
Som ligger någonstans i Jämtland.


Detta uthus som också har timrade knutar ligger mitt emot ödehuset.


Även detta uthuset är knuttimrat.


Ännu ett knuttimrat uthus.

Detta var fem bilder från min och sambons tur till Jämtland hösten 2009!
Tyvärr vet jag inte exakt var dessa timrade hus ligger i Jämtland.
Men det kanske är någon som känner igen dem?

Veckans Hus

8 comments on “Veckans Hus – Timrade husknutar

  1. Morrn.
    Kul att se olika typer av hus. Den tredje bilden syns tydligt ombyggnaden/tillbyggnad från bostad till ladugård och lada.
    Det kan inte ha varit speciellt skönt på vintern….

    Ha de bra.

    Hasse A

  2. Vackra, sorgliga foton från en fin gammal gård. Ser inte totalt övergivet ut, verkar finnas upptrampade spår i gräset. Men det är nog sällan någon är här.
    Rejäla stockar i alla hus verkar det som, noggrant byggt, det kan man se fortfarande.
    Tack !

  3. Skulle egentligen in å kommentera din solnedgång.
    Men såg att du hade lagt upp temat för veckans hus också
    och jag älskar timmerhus…och du har ju tagit så vackra foton att jag inte
    kunde låta bli att kolla.
    Snyggt, snyggt och gammalt…
    Nu till din solnedgång.
    Vackert och romantiskt….

    Ha d gott.

  4. Gu’ vilket underbart hus! Detta är min barndoms minnesmiljö – blir varm i hjärtat av dina bilder Akson!
    Dock kommer jag från Småland 😉

  5. Hoppas innerligt att någon bryr sig om byggnaderna så att de inte bara står och förfaller! Å andra sidan kan väl timrade hus hålla en halv evighet?

Kommentera

