Fototriss – Gissa tema

En gräsandshona

En trut, kanske en gråtrut

Samt en kråka

Vad har dessa fåglar gemensamt på bilderna?
Det är inte att de kan flyga!

Fototriss

27 comments on “Fototriss – Gissa tema

  1. Att de lyfte på samma ben tänkte jag inte på. Inte var det så jag tänkt heller. Men det har med fötter att göra och är marknära!

  2. Jag tänkte också på stannfåglar men de promenerar ju faktiskt! Riktigt fint dessutom. Argh … man ska nog ha ett mer öppet sinne och associationsförförmåga!

  3. Alla lyfter på ena foten, så dit gick tankarna. Fryser om fötterna tänkte jag vidare. Fina fågelfoton alla tre. Måste jag välja så blir det gräsanden, ser vacker ut i solljuset. Ha en bra vecka (hupp, nu ligger jag lite efter med 365-temat).

Kommentera

