Veckans Hus – Gavelfönster

På begäran har jag nu plockat fram några gavelfönster från Österlen!

Första fönstret sitter på ett av de gamla husen i Knäbäckshusen.

Detta gavelfönster sitter på ett av husen i byn jag bor i.
Bilden tagen en kokande het dag sommaren 2009.

En massa små fönster finns på gaveln på Glimmingehus!

Veckans Hus

9 comments on “Veckans Hus – Gavelfönster

  1. Glimmingehus är verkligen speciellt, denna stenkoloss mitt upp i alltihop. Det har säkert funnits massor av hus runt slottet när det var en levande bygd.
    Härlig trädgård med alla rosor, du bor nära paradiset förstår jag.
    På ditt första foto finns något speciellt som kommer att bli tema i vår – om jag nu orkar hålla ut tills dess.
    Ha det gott i snö-/regnovädret där nere.

  2. Men Hedwig, jag anar redan vad du är ute efter här…..

    akson, Glimmingehus är speciellt. Härligt med tomma slätter in i oändligheten 🙂

    Så läckert med rosenspaljén!

  3. Ping: #41 – Resumé | Veckans Hus

  4. Ping: #41 – Gavelfönster | Veckans Hus

Kommentera

