Onsdagstema – Försvann

Ett tu tre hade alla löven försvunnit från träden. Detta trädet ser jag från den platsen i köket där jag sitter och äter, funderar med mera. När vi flyttade in (1 september) var trädet fullt av gröna livfulla löv. Under dessa två månaderna har de skiftat färg och så småningom trilla av. Så sent som igår fanns det fortfarande löv kvar på mitt solfjäderformade träd men idag var de försvunna!

6 comments on “Onsdagstema – Försvann

  1. Just det ja, vart är alla löven… Tror de är alla på min tomt. Även de som kommer från grannarna, kanske från dig med. Vem vet???

  2. Ja här har löven med försvunnit från träden. Men de ligger fullt synliga på gräsmattan. Vojne vojne och jag som inte fixar att kratta just nu pga strejkande arm.

  3. Jag tycker nästan löven försvann från ena dan till andra. Men det är också fint att kunna se träden och grenarnas former nu när de är kala.

Kommentera

