Fototriss – Så här ser det ut där jag är idag

Ni får följa med mig på min morgonpromenad genom byn som jag numera bor i. Först ner för backen och sedan genom detta lilla gåvägen mellan husen ner till havet!

Nere i hamnstranden var det massor av fåglar idag. Denna gruppen änder fick besök av en och annan mås som försökte blanda sig i deras badritualer. I bakgrunden syns ålafiskarna som jobbar fast det är söndag!

Sedan hem över torget där Turistbyrån står! Två byråer som är fyllda med turistmaterial.

Det var min tur genom min lilla by på Österlen! Inte så många turister numera, men några kommer trots höst och den annalkande vintern! Det är igenbommat lite överallt. Hus och affärer ligger öde i väntan på nästa säsong!!

Mig stör det inte att det är tomt på turister! Det är nu tyst och stilla i vår lilla by!

16 comments on “Fototriss – Så här ser det ut där jag är idag

  1. Kan det vara Kivik tro? Underbar bild -gångvägen mellan husen!
    Visst är det lugnt och skönt när turistsäsongen är över men livat när våren och folket sätter sprätt på tillvaron igen;-)

  2. Vilken by talar du så varm om? Det finns ju en hel del på Österlen .. jag har säkert trampat mina fötter där oxså:) Underbara foto på vackra Österlen.. Turistbyrålådan känner jag igen.. men den stod plaserad på något helt annat ställe då.. nere vid hamnen i Kivik.. men det var några år sedan.
    Jag har nyss kommit in från min promenad denna dag.. så bilder kommer senare..

  3. Du verkar ha hittat en fin liten by där på Österlen! Ja det finns många fina pärlor där.
    Turistbyrån skulle däremot behöva en liten uppsnyggning – men förstås bra att den finns om det finns turistinfo där!

  4. En sådan turistbyra har jag aldrig träffat på, men gör jag det vet jag att jag med stor sanolikhet är i din by. Österlen verkar ödsligt här men det har ju sin tjusning också. Hoppas ni trivs!

  5. Härliga bilder på en vacker dag! Det är så fint med mörk himmel, höstfärger och så solen som lyser upp det hela och gör himlen ännu mörkare! :O)) Den mittersta bilden ser ut som en målning! Riktigt fin och blir så klart min favorit! :O)

    Ha en fin kväll!

Kommentera

