Måndagstema – Crazy

Denna crazy katt följde efter mig och spann och snodde sig runt mina ben. En helvit katt som såg vild ut och vill kanske bara ha lite mänsklig värme, vad vet jag!

Inte klappade jag katten med tanke på vad som hände för många år sedan i ett trapphus. En liten kattunge hade irrat sig in i trappen och jag skulle bära ut den. Då satte kattungen en klo i läppen och började klösa mig i ansiktet. Som tur var en granne hemma och hon kunde hjälpa mig och sedan blev det en tur till akuten för att sy läppen samt stelkrampsspruta! Idag syns inget med jag rör inte främmande katter!

Måndagstema

14 comments on “Måndagstema – Crazy

  1. Usch vad tråkigt med kattungen som var så rädd så den rev dig! Ja, det gäller att veta vad man gör när man tar i en okänd katt…speciellt en rädd kisse! Skönt att det gick bra ändå och att du fick hjälp!

    Kissen på bilden är jättesöt och ville säkert bara ha lite sällskap men det är också bra att du inte klappar kissar när du möter dem ifall de blir alldeles kära i dig och följer med hem och försvinner från sitt riktiga hem! Dessutom så är det ju inte bra för katter att lära sig att människor är snälla utomhus för rätt som det är kommer en elak person och gör dem illa! :O(

    Jag skulle aldrig våga släppa mina katter lösa i en miljö där många människor bor eller befinner sig…särskilt inte där barn finns! Usch….litar inte alls på människor på det sättet och förstår inte hur andra kan göra det heller! :O(

    Men din kisse här på bilden är jättesöt! Vit och ser lite mystisk ut! :O))

    Ha en fin fortsättning på dagen!

  2. Fin katt. Jag hade en vit katt en gång, den var blind. Annars tar jag arga katter i nackskinnet och bär bort dem. Kattmamman bär ju sina ungar så.

  3. Men det var en herlig pusekatt som fulgte etter deg, men kan godt forstå du ikke tør stryke fremmede katter etter det du opplevde. Jeg er ganske så oppskrapet på hendene i dag men det er min egen skyld, fikk nemlig en liten pus på fredag og har leket veldig med den:))

Kommentera

