Tema Fredag – Väder

Vilken sommar det varit! Sommar, sol och värme har de flesta av oss njutit av. Fast nu i augusti har vi fått en massa, massa regn också.
Bilden är från Worldwide Photo Walk 100724. Då vi träffades vid Slussen var det igengrått och mulet. Efter fotografering vid vaktavlösningen på Slottet öppnade himlen upp sig och vi fick till slut lite klarblå himmel.

Idag då solen skiner och det är lagom varmt ute, ungefär 24 grader, är det perfekt väder för att göra en massa roliga saker! Som till exempel att ta bilen/cykeln/benen och gå en runda med kameran för att avbilda verkligheten.

Fast jag liksom många andra väntar till hösten. Då det känns som om det är ok att ligga under filten och läsa eller se en film eller något. Skönt att ta på sig en stor och bulsig hemmastickad tröja och bara njuta.

Vi ska börja ett nytt liv på en ny plats denna hösten. Förvisso en plats som är mycket bekant för oss båda två men ändå. Vi ska bo där alltid nu! Känns underbart att få flytta hem till Skåneland igen!!
Tänk att få vakna en regnig och blås dag och titta ut över havet och se gässen gå på vattnet! Vinden ryta i träden. Då vet man att man lever!!

Fler väderbilder hos Sinneskatten

6 comments on “Tema Fredag – Väder

  1. Tänk att man bara behöver se en del av en sekund på en bild för att direkt se var den är tagen, även om det är en lite ovanlig vinkel på bilden. Ja, nu har vi väl fått vårt av den riktiga sommarvärmen för den här gången, men jag tycker den här årstiden mellan sommar och höst är rätt behaglig, trots regnet. Och visst, Skåne är fint.

  2. Spännande vinkel där man ser direkt var man är men blir ändå lite fundersam!
    Önskar att jag skulle kunna skriva att vi hade samma fina väder. Nej du. Har väntat hela dagen att de häftiga skurarna ska tunnas ut så jag kan ta en cykeltur till ”porslinsfestivalen” inne vid Rörstrand.
    Vad mysigt det låter med Skåne!Förstår att ni ser fram emot detta!
    Ha det gott!

  3. 27 grader kom jag upp i i min trädgård – inte vill jag ha höst än! Och regnet har jag lyckats undvika större delen av sommaren – helt otroligt!

    Vacker bild och läcker vinkling av Slottsbacken! Slottet ser ju alldeles vingligt ut!

Kommentera

