Veckans fönster – Berest

Dessa fönster sitter på färjan Ebba Brahe som går mellan Gränna och Visingsö.
Bilden är tagen vid 10-tiden en kväll i slutet av juni för något år sedan.

8 comments on “Veckans fönster – Berest

  1. Vilken underbart fin kvällsbild. På den resan hade jag gärna varit med. Får kolla möjliheterna när jag besöker släktingarna i Huskvarna nästa gång!

  2. Det var ett vackert foto. Även om färjan just startat sin resa åt ena hållet, så vilar det ett lugn över bilden. Ett befriande lugn. Kan tänka mig att det inte var så mycket ljud när du tog fotot, lite dieseldunk från motorn och kanske lite sjöfågelväsen. Östersjön helt spegelblank, det vackra kvällsljuset. Är det möjligen solen vid horisonten som ger färgen i färjans fönster? Mycket fint foto, nog favorit där jag kollat runt. Ha en skön fortsättning på helgen. 🙂

  3. Där har jag också farit med båt någon gång på 1970-talet, fast då var det dagsljus vill jag minnas, och inte så stämningsfullt som det är på din bild.

    Hallå Erik ”Semlan”, det här är Vättern och inte Östersjön. 😉

Kommentera

