Fototriss – Känsla

What a feeling!

Jag minns denna sommardagen som om det vore igår. Det var varmt och skönt, en svag vind drog över fältet för att svalka. Jag satt i en brassestol och njöt med kameran i högsta hugg. En massa fina bilder på dessa vindglidare fick jag. Tyvärr var vinden jag njöt av för dålig för dem att lyfta med! Men de verkade inte ledsna för det utan det kommer en vind någon gång. Om den kommer eller ej vet inte jag eftersom jag drog vidare i jakten på en glass!

16 comments on “Fototriss – Känsla

  1. Ja, jag hade nog haft lättnadskänska av att slippa flyga … men känslan av att äta en smarrig glass i sommarvärmen – den gillar jag!
    Härliga bilder!

  2. Åh vilken känsla av frihet det är när man svävar där uppe. Har glidit i en annan slags glidare vid två tillfällen i livet och det är något jag aldrig glömmer.
    En frihetskänslotriss som jag gillar skarpt 🙂

  3. Frihetskänslan vid olika häng- och glidfarkoster är fantastisk. Märkt att jag blivit lite försiktigare på senare år… Snygg triss, enhetlig och vackra foton. Gillar det första fotot där ena glidaren är på väg fram mot kanten med spänd skärm. Ensam bland elementen, himmel, hav och förhoppningsvis även vind. Fint komponerat foto.

  4. Ja det där måste varit en känsla som heter duga.
    Jag får nästan svindel bara jag tänker på det, vilket magsug 🙂
    Önskar dej en mysig alla hjärtansdag.
    /Helena

  5. Här har du verkligen första parkett! Han ser lite tveksam ut den lille flygaren. Skönt att titta på såna här fina sommarbilder när vintern känns alldeles för lång.

Kommentera

