Tema Fredag – Frosseri

Snart kommer de underbart goda jordgubbarna. Jordgubbar tillhör något som jag verkligen frossar i. Uppvuxen på landet med egenodlade jordgubbar utanför dörren, kan det bli mycket bättre. Jag började sommarjobba då jag var 13, då cyklade ett par mil vid 4-tiden på morgonen och plockade sedan jordgubbar. Det var tider det!

Då jag övningskörde åkte mamma och jag och plockade jordgubbar i stort sett varje dag. Olika vägar varje dag, jag fick körvana och till på köpet fick jag jordgubbar och mamma fick för en gångs skull hjälp att plocka jordgubbar. Då var det jordgubbar till frukost, lunch och middag samt några till mellis och på kvällen!

Mer Frossande hos Sinneskatten på Tema Fredag!

8 comments on “Tema Fredag – Frosseri

  1. Hejsan!
    Toppen fint foto, så läckert röd. Frossa i jordgubbar, nej tack 😦 hoppar nog över det är allergisk.
    Ha en bra helg! 🙂
    LottaM

  2. Frossa i jordgubbar är ett måste på sommaren. Jag har recept på en jordgubbssallad som är underbar till grillat. Så det blir inte bara till mellanmål och efterrätt utan till alla mål. hahhah. Underbart foto av ditt frosseri. Ha en bra helg.

  3. Hej! Är också intresserad av att ta över Ordlös Onsdag. såg att an tjej till var intresserad, men är det inte klart än så kan jag som sagt tänka mig 🙂

Kommentera

