Fotostafetten – Guld

En ny händelse har kommit fram, nämligen Fotostafetten. Det är Helena på Fototriss som dragit igång denna nya företeelse. Trevligt! Jag anmälde mig fort i söndags och fick därmed startnummer tre. Mitt uppdrag Guld fick jag av Livsturisten.

Mina tre bilder är guld tolkat på mitt sätt. Första bilden är Bobbo – The cat och blir då Kattguld. Andra bilden ett byxficka och guld – Guldbyxor. Alla har väl sett Pojken med Guldbyxorna. Sista bilden en slips i guld samt guld blir således en Guldslips!

Jag skickar vidare stafettpinnen till Eva-Lena med temat Stor och liten.
Lycka till ALLA som deltar i Fotostafetten!

11 comments on “Fotostafetten – Guld

  1. Haha, så fyndigt! Gillar bilden, ”pojken med guldbyxorna”! Tar nu över stafetten och ser vad jag kan göra på stor och liten 🙂

    Ha en fin fredag/E-L

  2. Vad roligt att du klurade till det ytterligare och gjorde som små ”minirebusar” av temat. =o)
    ”Guldbyxor” tog jag genast då jag såg bilden. För jag minns Pojken med guldbyxorna och assoccierar (hur stavas det?) ofta till den då man hivar upp pengar ur byxfickan.

    F.ö gillar jag verkligen kattguldet.

  3. Jättebra tolkning av temat! Och kul att du twistade till det lite extra.

    Det gör mig glad att läsa att ni gillar trissen i stafettform! Jag tycker själv det är superkul att få följa stafettpinnens väg tillbaka till mig.

  4. Bra tolkat och kul vinkling. Jag såg ditt tema och undrade vad du skulle göra av GULD, det blev en bra triss. Guldtian är ett mynt som jag tycker om. /Margareta

Kommentera

