Fototriss – Så här ser det ut där jag är idag

Gick en liten rund nu på morgonen innan alla var vakna. En liten tur ner till torget, tror inte att det är många som använder parkbänkarna nu i vinterkylan. Kallt har det varit fast idag kändes det nästan varmt då det bara var 11 minus! Märklig känsla!

Den tidiga morgonpromenaden fortsatte till postlådan för att posta några brev med snigelposten. Tänk att vi fortfarande använder oss av dessa gula lådorna. Undrar när de försvinner?

På vägen hem igen följde jag spåren i snön och kände mig som en spårletare!

14 comments on “Fototriss – Så här ser det ut där jag är idag

  1. HÄRLIGA bilder! Och MYCKET snö har du också.
    Ser ut att vara lika mycket som hos oss i Jämtland.

    Ha det gott i kylan, vi har idag -15 grader. // Nettan

  2. Vilka fina bilder från din morgonpromenad. Jag hoppas att brevlådorna är kvar för att stanna. Älskar att få ”riktig” post & hoppas att den möjligheten kommer att finnas kvar för alltid. Inte samma känsla med ett mail eller sms – även om jag själv använder mig mest av det!

    Ha en bra dag!

  3. Jag gillar färgerna bland den annars så vita snön, väldigt trevligt och omväxlande när man ser mycket vita snöbilder nu. speciellt gillar jag bilden på bänken.

  4. Ja, man vänjer sig snabbt vid snön och kylan av allt att döma.
    Själv är jag lite kluven: visst blir det ljusare och finare med snö på marken, men när det samtidigt blåser huggormar (som ofta här i Skåne) blir det olidligt att vara utomhus.

Kommentera

