Torsdagsfoto – Porslin

torsdagsfoto porslin

Jag hoppar på denna nya fotoutmaning som jag hittat. Den heter helt enkelt Torsdagsfoto, dagens tema är porslin. Jag hittade en bild med några år på nacken som jag tog till en fotokurs, temat då var hemma från en ny vinkel.

Dessa olikfärgade kaffekopparna är arvegods från min farfar. Jag minns då jag kom hem till farfar och det skulle drickas kaffe. Samma fråga från mig varje gång ”Vilken färg ska vi ha?” och farfar svarade som vanligt ”det väljer du!”

De tunna kinesiska kopparna längst till vänster är ett arv från min mormor. Inte dracks det ofta ur de kopparna för, bara vid stora kalas så som jul. Inte använder vi kopparns särskilt ofta. De är mest till för att titta på!

8 comments on “Torsdagsfoto – Porslin

Kommentera

