Veckans port – Fler likadana

Veckans port - Fler likadana

Äntligen hittade jag en bild i mitt arkiv med många likadana portar. Har inte sett en enda i min omgivning eller där jag brukar vara och fotografera utan det fick bli dessa slussportar i Borenshult. Här finns det fem slusstrappor som båtarna måste ta sig igenom för att komma vidare i Göta Kanal eller skilsmässodiket som en del också kallar det.

Fler portar som ser likadana ut finns att beskåda på Veckans port!

4 comments on “Veckans port – Fler likadana

  1. Smart tolkning, det hade jag själv inte tänkt på. Har ju flera bilder själv från Göta kanal.
    Denna omgång gav fler riktigt roliga alternativ.

Kommentera

