Utan Ord…

utanord11

Fler Ordlösa bilder hos Pumita!

20 comments on “Utan Ord…

  1. Ser ut som att någon är arg över att tiden runnit ut och protesterar med en ”box”.

    Lösningen till min ”springande skulptur” finns i kommentarerna nu……….du var rätt ute*ler*

  2. Stanna upp coh njut här och nu, inte sen.
    Så tolkar jag din fantastiska bild!

    Vi har ju så bråttom….

    Hej från mig!

  3. Var rädd om tiden den är flyktig…. och inte alltid möjlig att fylla på. En tänkvärd bild som blir mäktig i svartvitt.

  4. Vår tid är utmätt. Jag har mist två släktingar på kort tid så bilden känns extra träffande just idag. Precis som Ulrica skriver blir effekten starkare i svartvitt. Mycket tänkvärt!

  5. Ja det vore något att önska det…att man kunde fylla på med ny tid. Eller kanske inte…Men visst är det skrämmande så fort tiden springer iväg!
    En bild från en kyrka? Undrar om tiduret fyllde någon praktisk funktion?
    Jag har haft problem med att kommentera här hos dig ett tag…
    Hoppas det fungerar nu!
    Må så gott!

  6. Tänkvärd bild. Ser ut som en lugn kyrklig miljö, då ska man väl inte behöva tänka på tiden, utan bara vara. Snyggt i svartvitt. / ha en fin dag! / Karin

  7. Vilken vacker och talande bild. Det handlar om ta vara på de dagar vi har här. Tiden rusar fram vilket jag fick bekräftat när jag var till optikern häromdagen. Jag sa att det var ung. två år sedan jag kollade synen senast men det visade sig att det var fyra år sedan. 😉
    Ha en fin dag.

  8. Ja, jag skulle vilja rycka ut och vända på tid uret. Visst är bilden tänkeväckande när man är medveten om att betydligt mer än halva livet redan passerat. Förmodligen den ”bästa” halvan dessutom… 🙂

  9. SÅ SNYGG BILD! Härligt med det svart-vita oxå så snyggt fotad med aningar om lite fönster, maffigt fönstervalv, och tiden gäller det att fånga för den kommer inte tillbaka!

    Ha en bra Kväll!

    annette

  10. Är det tidur för hur länge prästen får hålla predikan!?
    Snygg med svart-vitt här. Tidglaset lyfts fram fint med ljusa bakgrunden!

  11. Vackert motiv i motljus. Om man hade beskurit bilden till höger skulle man tro att handen kom från fönstervalvet:-)
    Man kanske ska delta till ordlösa bilder (tvekar)

  12. Om predikan är trist har man ju alltid sanden att hoppas på, att den ska rinna klart. 😉 Verkar vara ett riktigt timglas, eller kanske en halv timme! Valvet hjälper snyggt till att skapa formen på timglaset, blir en snygg skuggning/spegling i glaset. Men varför svart-vitt foto? Är armens färger såå gräsliga? Ja utmätt tid vill man inte veta av. I alla fall inte om vi talar liv. Låt liemannen komma som en överraskning!

  13. Tiden rinner olika fort. Det där ser ut som i en kyrka. Kan tänka mig att det behövdes förr att få hejd på prästernas predikan 😉

Kommentera

