Veckans Fönster

Veckans fönster vecka 8

veckansfonster2

10 comments on “Veckans Fönster

  1. Drottningholm, antar jag. 🙂 Undrar om tornet är så där mörkgult eller har du gjort nånting med färgen. Den är fin i vilket fall, ser snyggt ut mot den blåa himlen.

  2. Du ser ut att ha en underbar fotodag ute på Drottningholm, gillar dessa tornfönster, vill gärna vara däruppe och själv få möjlighet att titta runt, så vacker bild med den mustiga gula färgen mot den blåa bakgrunden!

    Ha en bra dag!

    annette

  3. En fantastisk färg på detta fina torn. Är det solen som värmer upp den gula så? Det vore inte dumt att ha ett sånt torn på huset. Antagligen fin utsikt därifrån.
    Hoppas du får en skön helg!

  4. Lustigt! Du valde ett fönster högt upp på slottskyrkan, själv valde jag också ett högt beläget fönster 😉 Snygg symmetri i fotot. Vackra, klara, tydliga färger. Anar att solen ger extra färgton åt fasaden där uppe? Taket ser närmast nylagt ut, ännu inga ”fågelspår” där uppe från duvor eller fiskmåsar…

  5. Djup gul färg och ett torn, som jag tror att jag känner igen från Drottningholm. I ett antikvariat för flera år sedan hittade jag en stor affisch, men drottning Viktoria och de kunglig heter som levde då.
    De stod utanför Drottningholm, en av mina favorittavlor, men tidens tand har börjat satt sina spår. Ett vacker foto. Jag tycker att det skulle vara kul om du tittade på mina inlägg och gärna ger mig lite råd. /Amanda

Kommentera

