Fototriss – Gammalt

22 comments on “Fototriss – Gammalt

  1. Ja trappan är ju helskön bild det är många varianter på gammalt är de ten gammal dressin som du har hittat överst tro? Stenmurar har vi gott om här nere det är det bästa form av staket man kan tänka sig

  2. Så fina bilder! Som vanligt, minsann. Hade inte förväntat mig något annat =)
    Kan inte välja någon favorit. Alla är vackra, var och en på sitt sätt.
    KRAMEN!

  3. Den översta bilden är på en gammal ballpress som står ute på en åker i närheten. En sådan maskin som en gång i tiden pressade löspressat hö, det vill säga någon gång på stenåldern. 😀

  4. Underbara bilder!
    Gillar den gamla trätrappan bäst ändå.

    Ps: Ja, den gamla boken är ett fotografi av en tavla med glas.
    Kommer inte exakt ihåg hur den var uppbyggd…
    Den hänger i alla fall i hembygdsgården i Jukkasjärvi, Kiruna.

  5. Härliga gamla bilder gillar maskinen som pressar höet. Sen är jag ju svag för stengärsgårdar ja stenar överhuvudtaget. Ha en fin kväll och tack för titten hos mig 🙂

  6. Jättefina bilder, som alltid 🙂 Trappan är min favorit och stenmuren snäppet efter. (Jag hade också en stenmur men valde bort den eftersom den varit med förut).

Kommentera

